تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نام‌گذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور به‌نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند
سرخط خبرها

کمبود مدارس استثنایی در حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۸۷۰۱۹
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
کمبود مدارس استثنایی در حاشیه شهر مشهد
رئیس اداره آموزش‌و‌پرورش استثنایی خراسان‌رضوی: در برخی از مناطق حاشیه شهر مشهد، به‌خصوص در دوره متوسطه دچار کمبود در فضای آموزشی استثنایی هستیم.

«در برخی از مناطق حاشیه شهر مشهد، به‌خصوص در دوره متوسطه دچار کمبود در فضای آموزشی استثنایی هستیم.» این پاسخ مختصر رئیس اداره آموزش‌و‌پرورش استثنایی خراسان‌رضوی به پرسش شهرآرا در‌خصوص نیاز آموزش‌و‌پرورش استثنایی مشهد است.

جواد روحانی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا همچنین به کمبود فضا‌های آموزشی استثنایی نوساز، در برخی از شهرستان‌های استان مانند تربت‌جام، باخرز، رشتخوار و‌... نیز اشاره کرد.

او اقدام فعلی برای جبران کمبود این فضای آموزشی را این‌طور بیان کرد: سعی کردیم از طریق مدارس عادی که بازسازی آن‌ها را انجام دادیم یا مکان‌های استیجاری این کمبود را کمتر کنیم. پارسال ۳ هزارو ۲۰۰ مترمربع، معادل ۷۱ کلاس درس، به فضای آموزشی برای دانش‌آموزان استثنایی استان افزوده شد.

او از افتتاح چهار پروژه که سهم امسال آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان‌رضوی است، خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل یک مدرسه یازده‌کلاسه، شش‌کلاسه، پنج‌کلاسه و چهارکلاسه است که دو مورد آن مختص مشهد و مابقی برای شهرستان‌های استان است. اعتبارات این پروژه‌ها متفاوت است و به همت خیران ساخته می‌شوند؛ البته بخشی از هزینه‌ها را نیز اداره‌کل نوسازی تأمین می‌کند.

استخدام ۱۰۰ نیروی توان‌بخشی سهم استان

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی خراسان‌رضوی با بیان اینکه در سال‌۱۴۰۱ به نسبت سال قبل از آن رشد حدود ۷ درصدی جمعیت دانش‌آموزان استثنایی را داشتیم و امسال نیز پیش‌بینی‌مان در همین حدود است، اضافه کرد: برای مهر امسال سهم خراسان‌رضوی استخدام صد نیروی توان‌بخشی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->